نیروگاه اصفهان تامین کننده 11 درصد برق استان است

آرشیو نشریه داخلی  آرشیو نشریه داخلی   سایتهای مرتبط  سایتهای مرتبط   گالری تصاویر  گالری تصاویر   مناقصات و مزایده ها  مناقصات و مزایده ها   معرفی شرکت  معرفی شرکت   معرفی مدیرعامل شرکت  معرفی مدیرعامل شرکت  

به نظر شما طراحي جديد سايت چگونه است؟
: عالي
: خوب
: متوسط
: کمي ضعيف
: ضعيف
   صفحه اول
   اخـبـار ››
   آمار و اطلاعات ››
   مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
   مقالات و پروژه های تحقیقاتی
   قطعات ساخت داخل
   رسیدگی به شکایات
   پرسشهای متداول
   ساعات کاری شرکت
   عضویت در سایت
   جستجو در سایت
   نقشه سایت
   تماس با ما
   درباره ما












  شمسی   

               

 نیروگاه اصفهان تامین کننده 11 درصد برق استان است

شماره خبر : 259    انتشار : 1401/6/22    ساعت : 14:18


 

      مدیرعامل نیروگاه اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: این نیروگاه با قدمت بیش از نیم قرن به عنوان دومین نیروگاه بخاری احداث شده در کشور تامین کننده 11 درصد برق استان است.

 به گزارش دفتر روابط عمومی، این نشست خبری که با حضور مهندس عباس کریمی مدیرعامل نیروگاه اصفهان، مهندس سعید محسنی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان و حضور خبرنگارران و اصحاب رسانه برگزار شد مهندس عباس کریمی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان با ظرفیت نامی 835 مگاوات در تمام فصول سال در حال تولید پایدار انرژی می باشد گفت: در راستای تأمین برق مورد نیاز هموطنان عزیزمان تلاش خواهیم کرد.

    مدیرعامل نیروگاه اصفهان در ادامه بیان داشت: امروزه با توجه به گذشت 53 سال از قدمت اولین واحدهای بخاری در این نیروگاه و با تلاش شبانه روزی کارکنان همچنان شاهد حداکثر توان این واحدها همانند سال های نخست فعالیت آن در عرصه تولید انرژی الکتریکی پایدار هستیم  و واحدهای بخاری با تمام توان برق تولید می کنند البته ناگفته نماند با توجه به نیروی انسانی متخصص و متعهد که در این نیروگاه وجود دارد صفر تا صد فعالیت های تعمیراتی توسط متخصصان داخلی انجام می پذیرد و ضمن تشکر از تمام تلاشگران صنعت برق، از مردم خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

   مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان افزود: با احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری در این نیروگاه و بهره برداری از این تصفیه خانه به صورت آزمایشی توانستیم نقش بسزایی در تامین بخشی از آب مورد نیاز واحدهای بخاری نیروگاه اصفهان داشته باشیم. همچنین با اجرای طرح برج خنک کننده خشک در این نیروگاه تا 85درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

مهندس سعید محسنی از بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب نیروگاه اصفهان با ظرفیت تولید 150 لیتر بر ثانیه در تابستان سال گذشته و همچنین برنامه ریزی برای جایگزین کردن بُرج های خنک کننده خشک این نیروگاه به منظور مصرف بهینه آب در نیروگاه اصفهان و قطع وابستگی آن به آب خام تا 2 سال آینده خبر داد و گفت: فاضلاب خام شهر دُرچه پس از انتقال به تصفیه خانه فاضلاب نیروگاه اصفهان، کامل تصفیه و پس از تبدیل به آب صنعتی در واحدهای بخار مصرف می شود.

 

  وی گفت: واحدهای اول و دوم بخار نیروگاه اصفهان در سال 1348 وارد مدار شد و تا چند سال آینده این دو واحد به دلیل قدمت زیاد از مدار خارج می شوند و واحدهای جدید با بهره وری بالا جایگزین آنها خواهند شد.

 مهندس محسنی در ادامه افزود: هزینه تمام شده تولید هر کیلو وات ساعت برق در کشورمان حدود 500 تومان بوده که قیمت آن در بخش خانگی 150 تا 200 تومان است و این فاصله را دولت در قالب یارانه پرداخت می کند.

   ایشان مصرف آب در نیروگاه اصفهان را روزانه 400 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: 150 لیتر آن از طریق تصفیه خانه نیروگاه و بقیه از طریق آب چاه تامین می شود.

    مهندس محسنی در پایان گفت: مصرف برق استان اصفهان با احتساب مدیریت بار روزانه نزدیک به 6000مگاوات بوده که حدود 20 درصد برق مصرفی آن از شبکه سراسری و بقیه در 5 نیروگاه استان تامین می شود.

 گفتنی است در پایان این نشست خبری از تصفیه خانه فاضلاب شهری نیروگاه اصفهان و واحدهای بخاری این نیروگاه بازدید بعمل آمد.

 

 
Bookmark and Share
     

نظرات کاربران :

 
نام  : *  
نظرات : *

(حداکثر 700 کارکتر)

  
تعداد کارکتر تايپ شده :  
   


isfahanps.ir

ليه حقوق اين سايت برای شرکت مديريت توليد برق اصفهان محفوظ است. بروزرسانی تا تاریخ 1403/01/18

طراحی سایت در اصفهان هاست